Pozor: Jasan stav! 2010/06/01

Pozor: Jasan stav!

Sve slike koje na ovom blogu prikazem samo su moje. Moja autorska prava me ne zanimaju. Slike i sve druge informacije koje pronadete ovdje mozete koristiti kako god pozelite.

01.06.2010.

Bliski Istok / Putovanje januar 2009

Trenutno pripremam jos putopis.

Palestina - Jericho Jerusalem Jerusalem Jerusalem Tel Aviv Jerusalem Al Aqsa dzamija Jerusalem Jersusalem - Yad Vashem Jerusalem Tel Aviv
01.06.2010.

Maroko mart 2010 - 1. dan

Prvi dan 17.03.

Maroko je u našim evropskim sredinama mitologizovan. Pominjanje mjesta kao Tanger, Kazablanka, Fes ili Marakeš miriše na egzotiku, maštu nam stimuliše i budi u nama osjećaj neke strane zemlje. Posljedica toga je da nam se ta država, kao i cjelokupni afrički kontinent, veoma daleko čini. Ipak se avionom može brzo dospjeti do Crnog kontinenta. Tri sata i tridest minuta traje let iz Düsseldorf-Weeze-a do Fes-a, grada koji je smješten u središnjem Maroku u planini Atlas i koji je po veličini četvrti grad u Maroku.
Vremenski gledajući kontrola viza traje otprilike isto toliko vremena. Sa carinskom policijom turist se može na francuskom ili na arapskom jeziku vrlo dobro sporazumjeti. To malo teže ide onima koji ne govore jedan od ta dva zvanična marokanska jezika. Ili, ako neko nije koristio zadnjih 20 godina francuski jezik, kao u mom slučaju. Totalna ravnodušnost prema poslu i apsolutna stručna nespretnost tih državnih organa dodatno otežava sporazumjevanje. Jedino naš čudesan bosanskohercegovački pasoš ima tu neku magičnu moć da u te ljude unese nešto poput neke blage emocije. Uniformirana kontrolorka čak radne kolege zove da bi im naše iskaznice pokazala. Poslije ćemo još saznati, da ne samo ovi policajci, nego i da i sve ostalo u ovoj državi funkcioniše kao neka evoluirana verzija Crnogorca u zoni sumraka, gdje stereotipni Crnogorac u odnosu na normalnog Marokanca radi poput ambicioznog Japanca na speedu.

Odmah po dolasku pokušavamo iznajmiti automobil koji smo već ranije putem interneta rezervisali. Šalter za unajmljivanje automobila smo brzo našli, ali tip koji tu radi kao da je slučajno u kancelariji,  nam ne želi iznajmiti automobil. Kaže da je za najam automobila potrebna kreditna kartica sa ograničenjem od najmanje 1.100 €, a da je na mojoj kartici samo ograničenje od 1.000 € zabilježeno. Dodaje da je time rezervacija bezvrijedna i da ćemo novac dobiti nazad. Na kraju automobil nismo dobili, a na nesreću ni novac nikada više nismo vidjeli. Jedna od stvari koje sam naučio jeste da više nikad neću koristiti usluge AutoEurope, osim ukoliko mi život ne ovisi o tome.

Izlazimo iz aerodroma na cestu i upoznajemo Nuredina. Nuredin je rođak nekog Nebilovog prijatelja iz Gelsenkirchena. Uvijek je nasmijan i dobre volje. Dogovoreno je da će on Nebila i još dvojcu odvesti u stan tog Nebilovog prijatelja. A preostala dvojca će naći povoljan hotel u gradu. Pošto u njegovom Pasatu nema dovoljno mjesta za sve, on prvo Ahmeta i meine, a zatim Hakana, Haruna i Nebila prebacuje do stana. Stan se nalazi u nekom otmenijem predgrađu do kojeg se može samo dospjeti ako se prođe rampa i ako dovoljno povjerljivo na čuvara djeluješ. Kvart samim time djeluje ugodnije i bez onih zlih lica koja nalazimo u crtićima o Aladinu ili kralju Lavova. Ovdje žive "dobri" Marokanci. Stan smatramo dovoljno velikim da bi smo svi tu spavati. Znači, pitanje prenoćišta je za danas riješeno.

Naše stvari brzo poslažemo pa izlazimo sa Nuredinom da bi smo prve impresije ovog grada ulovili. Ovaj put sjedamo svi zajedno u auto. Na aerodromu je bila policija koja je sprečavala da tamo učinimo isto. Moj impozantni vanjski izgled mi daje ugodnost Nuredinovog suvozača. Kao prvo nas vozi u neki restoran. Sjedi se pod vedrim nebom na plastičnim stolicama. Iznad tezge visi životinjski leš. Nuredin nam objašnjava da svaki gost sam izabira komad mesa koji mu vlasnik restorana zatim pripremi na roštilju. Mi naručujemo 4 kg mesa za nas šestoricu. Čini nam se da neće biti previše, uzimajući u obzir da već duže vremena niko od nas nije jeo. Dok čekamo jelo, posmatramo mnogobrojne osobe u okolnim restoranima i kafićima. Prate neku utakmicu na televizijama. Pojedinci su vrlo uzbuđeni. Nuredin nam tumači da se upravo prenosi utakmica „Barcelone“. On dalje izlaže da u Maroku svi prate španski nogomet, pa su pojedinci ili navijači FC Barcelone ili navijači Real Madrida. Rivalitet i nadmetanje navijača tih dviju skupina je u cijeloj zemlji nešto posebno. I dok još o tome razmišljam uočim našu večeru. Na tabletu vlasnik nam donosi specijalitete od mljevenog mesa. Meso se bez ikakih začina servira, ali je ipak vrlo ukusno. Kao čopor vukova ga za tren pojedemo. Slijedi tablet kotleta i odrezaka. Oko toga se malo duže zabavljamo. Na kraju nam čovjek nudi još unutrašnje specijalitete poput srca, bubrega i  jetre. Siti i zadovonji jedan po jedan se odmičemo od stola i oponašamo domaće goste zloupotrebljavanjem nekog korijena kao čačkalice.

Nekoliko minuta i oko 30 eura kasnije nahranjeni i snabdjeveni nastavljamo noćnu vožnju. Prenajedeni bijednici na zadnjem sjedištu auto sada još manje mjesta imaju. Unatoč tih četiri dodatnih kilograma, uspijemo uzići na jedno brdo sa kojeg se cijeli Fes vidi. Tu ima i neki dvorac. Svjetla grada se jasno vide jer je mrak. Mada je pogled veličanstven. mi ne ostajemo dugo. Sa jedne strane grada prelazimo na drugu. Opet brdo i opet predivan pogled na grad Fes. Ali i ovdje ostajemo samo onoliko vremena koje je pušačima potrebno da se napumpaju nikotinom. Nastavljamo vožnju prema kraljevskoj palači. Auto ostavljamo odmah kod velikog portala uz tu ogromnu palaču. Nikada nisam vidio tako veliku palaču! Arhitektura je tipično marokanska. Ne samo kapija, nego i okolna vegetacija, ovdašnji ljudi, intenzivni mirisi,… impresivno na nas djeluje. Sve nam se čini strano i neobično. Radoznali smo kakve ćemo dojmove narednih dana u Maroku još steći.